ویرایش محتوا
درمانگاه شبانه روزی خیریه فاضل

درباره ما

🔻 درمانگاه شبانه‌روزي عمومی و تخصصي فاضل با هدف ارتقاي سلامت مردم منطقه شمال شهر اصفهان در سال 1395 به صورت خیریه فعاليت خود را آغاز نموده است.

با ما تماس بگیرید

شیوع اومیکرون و آنفولانزا در هفته اخیر

  • خانه
  • -
  • خبرهای علمی پزشکی
  • -
  • شیوع اومیکرون و آنفولانزا در هفته اخیر
شیوع اومیکرون و آنفولانزا در هفته اخیر

شیوع اومیکرون و آنفولانزا در هفته اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری اعلام کرد: شیوع  اومیکرون و آنفولانزا در هفته اخیر کودکان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی افزایش یافت. طی چند هفته اخیر کودکان دچار این بیماری با علائمی مانند سرفه، تنگی نفس، گلودرد و تب شدند که از زیرسویه‌های اومیکرون و یا آنفولانزا و در برخی موارد عفونت شده اند.

"</p

همیشه در پاییز و زمستان با شیوع آنفولانزا و کرونا و برخی ویروس‌ها با علائمی شبیه به سرماخوردگی یعنی تب و بدن درد و افزایش سرفه و تغییر صدا مواجه می‌شویم. معمولاً در این موقع از سال و با توجه به نغییرات اخیر جوی میزان شیوع بیماری آنفلوآنزا و علائم تشدید تنفسی و عفونت ویروسی با توجه به تعداد مراجعه به مطب‌ها و بیمارستان‌ها به ویژه در بخش اطفال به دلیل عفونت‌های ویروسی به صورت آنفولانزا بسیار زیاد است.

یک فوق تخصص ریه در مورد درمان این بیماری اظهار کرد: با توجه به شواهد اخیر این بیماران در چند روز اول تب و آبریزش بینی و سرفه دارند ، بهتر است قرنطینه باشند اما اگر سرفه‌های تحریکی بعد از آن داشته باشند نیازی به قرنطینه نیست و فقط باید درمان‌ بیماری را ادامه دهند. وی ضمن توصیه به هموطنان به رعایت اصول بهداشتی اظهار کرد: اگر در خانواده کسی بیشتر از سه روز تب و علائم پیش رونده داشت و دچار تنگی نفس شد حتماً به مراکز درمانی مراجعه کند. معمولاً افراد مبتلا به عفونت‌های ویروسی و بیماری ظرف پنج تا هفت روز بهبود پیدا می‌کنند مگر اینکه دارای بیماری زمینه‌ای یا نقص ایمنی و دیابت و یا کهولت سن باشند.

تفاوت اومیکرون و آنفولانزا:

دو نوع عفونت مختلف هستند و از دو ویروس متفاوت ناشی می‌شوند. در زیر تفاوت‌های اصلی بین این دو بیماری آمده:

  1. منشأ و ویروس:
    اومیکرون: اومیکرون یک نوع واریانت جدید از ویروس کرونا، به نام SARS-CoV-2، است. این ویروس منجر به بیماری کووید-۱۹ می‌شود.
    آنفولانزا: آنفلوآنزا نیز یک نوع ویروس است، اما متعلق به خانواده ویروس‌های آنفلوآنزا می‌شود.
  2. گونه و تفاوت‌های ژنتیکی

اومیکرون: اومیکرون به عنوان یک واریانت با اختلاف‌های ژنتیکی نسبت به واریانت‌های قبلی مشاهده می‌شود.
آنفولانزا: آنفلوآنزا نیز دارای ژنوم خود است و بین انواع مختلف آنفلوآنزا تفاوت‌های ژنتیکی وجود دارد.

       ۳. بیماری ناشی:
– اومیکرون: این واریانت از ویروس کرونا عمدتاً منجر به بیماری کووید-۱۹ می‌شود. علائم ممکن شامل حمله به دستگاه تنفسی، تب، خستگی، سرفه و سایر علائم مشابه با کووید-۱۹ می‌باشد.
آنفولانزا: آنفلوآنزا منجر به علائمی مانند تب، سرفه، گلو درد، خستگی، عضلات دردانه و سردرد می‌شود. علائم آنفلوآنزا ممکن است شبیه به برخی از علائم کووید باشد.

سلامت باشید.

ارسال دیدگاه